Az SKF egy olyan új, kompakt kivitellel bővítette a rotorpozicionáló csapágyak választékát, amely mind a 12 V-os, mind pedig a 48 V-os szíjhajtású önindító/generátor alkalmazásokhoz használható.
A szíjhajtású önindító/generátor (BSG) közkedvelt összeállítás a hibrid elektromos járművekhez használt hajtásláncok esetében. Alacsony költségű megoldást biztosít az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentésére. Az egység lehetővé teszi a gyors leállítást/indítást, a regeneratív fékezést és a gyorsítási funkciókat.
A hatékony működés érdekében a BSG elektronikus vezérlőegységnek (ECU) valós idejű információra van szüksége a rotor helyzetéről és/vagy sebességéről. Ennek eléréséhez a legmegbízhatóbb és leggazdaságosabb módszer egy közvetlenül az ECU-ba beépített érzékelővel kombinált rotorpozicionáló csapágy (RPB) beszerelése.
Az elmúlt években az SKF a világ egyik vezető BSG-gyártójával együttműködésben kifejlesztett egy iparági normának számító RPB kivitelt. Mivel a hibrid elektromos járművek piaca gyors ütemben növekszik, az újonnan érkező vállalatok részéről is jelentős keresletnövekedés tapasztalható a BSG tekintetében. Az SKF a jelenlegi tervei szerint felgyorsítja ennek a piacnak az ellátását az új, tengelyirányban kompakt és robusztus kialakítású univerzális RPB kivitellel, amely könnyen integrálható a már meglévő és a jövőbeli BSG-kialakításokba is.
Az SKF RPB a különálló csapágyakhoz hasonlóan burkolattal rendelkezik (amely körülveszi a csapágyat és a mágnesgyűrűt is). Ezáltal könnyedén behelyezhető az ECU mellé, a BSG tengelyen kialakított csapágyfészekbe. Mivel a mágnesgyűrű a csapágy külső gyűrűjének a felső részére van szerelve, a hagyományos generátorhoz képest a BSG tengelyirányú hosszát nem befolyásolja hátrányosan az érzékelő beépítése. Az új RPB a jelenlegi 12 V-os és a hamarosan megjelenő 48 V-os rendszerekhez is használható.
Az SKF rotorpozicionáló csapágyak olyan testreszabott egységek, amelyekben egy tömített csapágy, valamint egy mágneses impulzusgyűrű található a rotor szöghelyzetének és/vagy sebességének mérésére a különböző erőátviteli tengelyalkalmazásokban és az elektromos gépekben – például a szíjhajtású önindító/generátorokban és a vontatómotorokban.
Az SKF rotorpozicionáló csapágyegységek robusztus felépítésűek, és olyan erős mágneses impulzusokat bocsátanak ki, amelyek segítségével könnyen érzékelhetők a külső mágneses mezők által érintett, a motorháztető alatt elhelyezett, kihívást jelentő alkalmazások is.
Forrás: http://www.skf.com/