SKF tömítések
Az SKF új megoldásokat kínál az elasztomer, ill. hőre lágyuló műanyagok alkalmazása terén, hogy kielégítse a különböző iparágak igényeit a statikus, forgó, lengő, valamint csapágytömítések iránt.
Az SKF már bizonyította azon egyedülálló képességét, hogy az ipari tömítési rendszerek számára olyan vegyületeket válasszon és fejlesszen ki, amelyek alkalmasak a szélsőséges üzemi körülményeket is elviselő tömítések gyártására.
A tömítések és a tömítési technológia az SKF tevékenységének kulcsfontosságú részei. A vevők élvezik mindazon előnyöket, amelyek a világ legtapasztaltabb csapágy és tömítés szakértőinek együttműködéséből, a több mint egy évszázad alatt felhalmozott ismeretek megosztásából származnak, és amelyek integrált megoldásokat nyújtanak az ipar legnagyobb kihívásaira.
Kis átmérőjű radiális tengelytömítések
HMSS és HMSA10
Ezeket a metrikus, gumiból készült külső átmérőjű radiális tengelytömítéseket az ISO 6194 és a DIN 3760 szabványok előírásai alapján tervezték, és az alkalmazások széles körében használhatók. Az optimalizált kialakítás kiváló tömítési képességet biztosít még viszonylag nagy felületi érdesség, hőtágulás és osztott ház esetén is. Az SKF által kifejlesztett új NBR (nitrilgumi) keverék fő jellemzője a szintetikus olajokkal való kiváló kompatibilitás és a jó pumpálhatóság.
WAVE® seals (hullámos ajakú tengelytömítések)
A szabadalmaztatott tömítő ajak kialakítással készült, kis súrlódású hullámos ajakos tömítéseket széles körben alkalmazzák. A tömítő ajak hullámos kialakítású és a tengely forgásirányától függetlenül hatékonyan pumpálja vissza a kenőanyagot az üregbe, miközben kizárja a szennyező anyagokat. A hullámos tömítő ajak szélesebb területen érintkezik a tengellyel, ami egyúttal segíti a hőelvezetést és csökkenti a kopást.
Nagy átmérőjű fémházas tömítések
HDS7
A HDS7 kialakítású, nagy teljesítményű, nagy teherbírású tömítések egy erős fém házból, egy elasztomer tömítéstestből és rugó nélküli tömítő ajakból állnak. Ezeket a zsír fokozott megtartására és a szennyeződések jó kizárására tervezték. A HDS7 tömítések három különböző elasztomer anyagból készülhetnek: NBR (nitril elasztomer), HNBR (hidrogénezett nitril elasztomer) vagy XNBR (karboxilezett nitril elasztomer).
HDS1, 2 és 3 tömítések
A nagy teherbírású HDS1, HDS2 és HDS3 típusú tömítések a legáltalánosabban használt, nagy átmérőjű, fémházas tömítések általános ipari alkalmazásokra. A különböző követelmények kielégítésére az elasztomer tömítő test különböző anyagokból készülhet: pl. NBR, HNBR, HNBR vagy FKM (Fluor kaucsuk).
HDSE
A nagy teherbírású HDSA, HDSB és HDSC sorozatú tömítések erős fémházzal és egy ék alakú tömítő ajakkal készülnek, hogy hatékonyabb védelmet nyújtsanak a szennyeződésekkel szemben. A HDSD tömítéseknek két ellentétes irányban néző tömítő ajka van a két folyadék elválasztására, miközben a HDSE tömítésnek két, azonos irányba néző ajka van, ami növeli a szennyezés kizárásának hatékonyságát.
SPEEDI-SLEEVE és tengelyjavító perselyek
A SPEEDI-SLEEVE olyan, nagyon vékony falú, tengelyjavító persely, amely lehetővé teszi, hogy a tömítés cseréjekor a tengely a helyén maradjon, és nem igényli más méretű tömítések beépítését. A vékony falú persely kiváló felületi megmunkálással rendelkezik, ami optimális felületet biztosít a radiális tengelytömítések számára. A vékony perselyt egyszerűen rátolják a kopott területre, ami olyan tökéletes, hogy jobb tömítőfelületet alkot, mint egy új tengely.
A SPEEDI-SLEEVE javítópersely kb. 203 mm tengelyátmérőig kapható. Olyan alkalmazásoknál, amelyekhez SPEEDI-SLEEVE nem áll rendelkezésre, az SKF a nagy átmérőjű, tengelyjavító perselyek használatát javasolja (kb. 1143 mm tengelyátmérőig).
Az ®SKF, SPEEDI-SLEEVE és WAVE az SKF csoport bejegyzett márkanevei.